Se mig för den jag är.

Let your feelings show.

Som en sommarvind, en varm uppfriskande vind som tar tag i ditt hår och sveper det framför ditt ansikte. Så vill jag vara för dig. Jag vill vara den där vinden som du längtar efter i sommar värmen. Jag vill kunna finnas där för dig när du behöver mig, du ska inte behöva be om hjälp, bara tänka att en vindpust hade varit skönt just nu så kommer jag till undsättning. Skulle jag inte dyka upp och svalka din kind så har jag inte klarat av mitt uppdrag i livet.

Magiskt men tragiskt.

Lev för dagen, gör ditt bästa med det du håller på med just nu. Imorgon är en ny dag, ett nytt mysterium, låt det vara så. Nu är vad du har. Ta vara på tiden du har fått, sedan kanske inte finns en vacker dag. ”Gör ditt bästa”, är meningen som hela tiden spelas upp i mitt huvud. Man ska alltid försöka göra sitt bästa, vad det än gäller. Det mår man bäst av i slutändan. Jag lovar.

I never want to let go.

Vill inte släppa taget, vill inte stå ensam kvar men så är det nu och jag är inte ensam trots allt. Även om det känns så just nu så har jag en massa underbara människor omkring mig som älskar mig och saknar mig där hemma. Jag vet det, innerst inne men det känns inte så när man står där, ensam och sviken i natten. Så nu släpper jag taget, tillslut lyckades jag samla mod nog att stå på mina egna ben. Ta mitt liv i mina egna händer. Känns skönt nu efteråt.

Confusion is nothing new.

Natten, mörkret och stjärnorna är min bästa vän. Det osar lugn från natthimmelen, jag behöver lugn. Samtidigt behöver jag fart och rörelse. Det får aldrig bli tyst, då blir det sådär konstigt. Förvirrad är jag, minst sagt. Jag förstår inte vad jag själv vill, jag förstår inte vad alla andra vill med mig. Förvirringen är numera en del av mig, jag är alltid förvirrad. Vad skulle jag vara utan förvirringen? Inte den jag är nu i alla fall och kanske skulle det vara bra för mig att prova på att inte vara förvirrad någon gång, att få vara den vanliga Mathilda igen.

’Cause I’m your lady.

Här är jag, Mathilda, 16år och oslagbar. Du vinner inte över mig, du kan inte påverka mig med dina hot. Jag är starkare än Pippi Långstrump och du kan aldrig bli lika bra som jag. Däremot kan du vara bra, helt underbar och jag kan komma att älska dig otroligt mycket men du kan aldrig komma åt mig och såra mig, jag är för smart för att låta det ske.

 


Kommentarer
Postat av: Hilda

Åh, du skriver såå bra!

2009-11-19 @ 22:37:25
URL: http://retaliate.blogg.se/
Postat av: ikaa^

älskling?<3

2009-11-19 @ 23:19:24
Postat av: Mio

mathilda, så hilma fin är du.

låt fan ingen förstöra det

2009-11-24 @ 14:11:46
URL: http://miobloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback