Varje litet steg du tar.

Nya friska tag, okej jag har sagt det förr men nu händer det verkligen!
Här har ni det;



Att vara artig, glad och positiv. Har man ett leénde på läpparna så smittar det ofta av sig, eller hur? Jag ska börja vara glad och artig mot människorna runt omkring, ska se hur det påverkar dem. Och mig.

Att ta hand om sin kropp, träna, äta rätt. Tar man hand om sin kropp så orkar man lättare med att ha humöret på topp. Jag ska börja tänka på vad jag äter och röra på mig ordentligt. Kanske ta mig ner till gummet några dagar i veckan.

Att vara sig själv, gå sin egen väg och göra det man vill. Inte ska man försöka vara som alla andra, klä sig och se likadana ut. Man ska leva som man själv vill (inom vissa ramar givetvis) och pyssla med sånt man tycker om. Jag ska vara mig själv fullt ut nu och strunta i vad alla andra säger och tycker om mig.




Att svära och säga fula ord i varje mening. Det är inte speciellt vackert och det skapar en dålig stämning. Själv är jag väldigt bra på att slänga in sådana här överflödiga ord hela tiden men jag ska tänka mig för. Det är så onödigt med svordommar. "Bajs" och "hora" är väl det jag har använt mig av mest, det kanske inte är svordommar direkt men det är minsann inte trevligt.

Att ljuga är inte okej. Jag är tyvärr väldigt bra på att ljuga. Jag gör det ofta också men nu är det slut med det. Det blir bara dåliga följder av lögner. Det är lätt som en plätt att bara dra till med en liten lögn men i slutändan är den ändå bäst med sanningen så, sluta upp med lögnerna allesammans.

Att falla för grupptryck, det är lätt att dras med när kompisarna vill göra något men om du egentligen inte vill eller vet att du inte borde så bör du säga nej. Man ska stå upp för sig själv och man blir faktiskt inte hånad om man säger nej till alkohol eller droger eller vad det nu kan vara. Man ska inte pyssla med sånt. Nope.


______________


Det var en liten lista på sånt jag har suttit och funderat på här ikväll. Dissa min åsikt om du vill men jag bryr mig faktiskt inte och det känns så skönt att kunna säga så! God natt allesammans, sov gott.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Älskling vi ska klara det här tillsammans och jag kommer stötta dig och finnas vid din sida varje dag!

Älskar dig varje dag som går och dom som kommer <3

2009-09-27 @ 12:20:20
URL: http://leeeenart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback